Saturday, 23 August 2014

Alfalfa Shaklee

Alfalfa Shaklee merupakan antara produk terawal shaklee yang saya cuba. Itupun setelah melalui fasa kehidupan yang penuh tragik ( hamboih ayat selepas ini tahap tak henggat  :p ) fasa yang menyedarkan dan mendorong saya untuk mencuba dan merasai sendiri keberkesan produk yang sentiasa digah dan dicanang-canang serta dipromosi tanpa jemu ini.

Alhamdulilah..tahniah diucapkan kepada tukang promosi yang tak pernah kenal jemu sentiasa memberi dan menyampaikan informasi terkini mengenai kebaikan dan keistimewaan produk Shaklee sehingga berjaya menarik minat saya mencuba Alfalfa Shaklee. Siapa orang tu, nak tahu klik sini

image

Sebelum ni saya sudah pernah cerita pasal alfalfa secara ringkas kat sini Shaklee In The House ;) .

Kali ini saya nak kongsikan maklumat yang lebih terperinci mengenai Alfalfa Shaklee melalui pembacaan dan pengalaman mengunakanya..

Alfalfa yang sering saya tersasul menjadi ALAFALAFA ( hehehe) ini merupakan produk yang menjadi Signacture Formula Shaklee..dibangunkan oleh Dr Shaklee seawal tahun 1950an. Di formula daripada tanaman alfalfa (medicago sativa) secara organik di california. Bebas dari petisid, herbasid dan mengunakan kompos bebas kimia. Alfalfa juga dikenali sebagai raja segala tumbuhan. Medicago sativa memiliki gred paling tinggi dikalangan tumbuhan alfalfa. Daun alfalfa yang matang kaya dengan klorofil. Dedaun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung didalamnya. Setiap proses bagi menghasilkan tablet (setiap tablet mengandungi 300mg alfalfa)  ini menjalani pengawasan yang sangat ketat dan teliti dibawah kawalan Shaklee.

Alfalfa diperakui sangat kaya dengan protin, asid amino, klorofil,  serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. 10 biji tablet alfalfa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu.

Manfaat Utama Alfalfa Shaklee
♥ Mencuci hati darah dan usus-ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan , membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikan kulit dan otot. (Sesuai untuk yang nak kurus cantik sihat pun lawa )

♥ Melawan alahan- memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan,  dan ulat air (athlete's foot) dengan berkesan (yang sering bersin dipagi hari dan tak dapat menikmati keenakan seafood sesuai mengamalkan alfalfa ni)

♥ Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut- memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit ( aaa.. yang ini pun saya akui..betapa selesa dan indahnya hidup dapat berpisah dengan sembelit :D )

♥ Menyingkir lemak dan kolestrol- kajian klinikal membuktikan bahawa pengunaan alflafa dalam jangka panjang akan menghapuskan lemak, kurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya alfalfa mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol. ( hahaha yang ini berita sangat baik untuk yang ingin kurus cantik sihat lawa)

♥ Melawan tumor-memakan 30 hingga 50 tablet untuk.mengalkalikan badandapat memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor (ini adalah salah satu asbab yang mendorong saya mengamalkan pengambilannya setelah ada ahli keluarga yang mengalami kanser..sekadar berusaha semoga terhindar)

♥ Melegakan keletihan- melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan pesakit ( yang ini memang dapat saya rasakan kesannya...automaticly saya dah lama tak merasakan sakit sakit badan setelah seharian begelumang dengan karenah anak anak dan anak anak asuhan)

♥ Mencegah/ merawat atritis- melegakan sakit atritis dan kesakitan...( yang ini saya juga mengakui..tulang kaki kawasan ibu jari kiri yang adakalanya sakit tanpa diketahui sebabnya sudah lama tidak menganggu saya sejak mengamalkan alfalfa shaklee ini)

♥ Milk booster-♡♡♡♡♡nikmat gembira dapat memberi anak comel menyusu dengan puas

Wahhhh demikian tadi perkongsian dari pembacaan dan pengalaman saya bersama Alfalfa shaklee...dengar dan baca saja tidak dapat memberikan anda kefahaman yang cukup jitu...mari rasai dan alami kehebatannya pula. :)

Saya pun ada jual juga ;)
Wasap dan sms jangan malu dan segan untuk kesihatan dan keceriaan kita.
0176622402

No comments:

Post a Comment

Selamat Hari Ibu

Selamat hari ibu buat semua ibu2 walau dimana saja berada. Nikmati indahnya hari2 sebagai ibu. Hari ibu, semua orang boleh bergembira. Wala...