Monday, 22 September 2014

Ayam Popcorn Untuk Si Comel

image

Salam Isnin yang ceria...

Harini memang cemerlang sungguh..
sepagi pagi dah ke taman dengan kanak kanak riang ribena..

image

Seronok sangat diaorang dapat lepas sangkar..dalam waktu2 yang rare macam ni.....rare la sangat.. :p

Selalu memasing pakat layan upin & ipin..n pesan atok jer..huhuhu

image

image

Aaa....yang sebenar nak share resepi mudah n senangje..

AYAM POPCORN SENANGJE
Bahan2
Seketul dada ayam (potong kiub)
Bawang putih seulas (cincang halus)
Secubit garam
Secubit kunyit debu/serbuk
3 sdb tepung gandum
2sdb tepung ubi
1sdb tepung beras
Minyak untuk mengoreng

Cara2
Gaulkan bersama semua bahan diatas sehinga mesra dan sebati..:D
Kemudian goreng sehingga keemasan...vahhh golden golden gitu...
Angkat dan hidang...

Pssst../:..Ni menu untuk anak kecil comel2..thats y tak mengandungi bahan2 yang sesedap rasa tuh..kalau kome2..mika2 ..hang2..aok2 engkorang suma yang nak menikmatinye..bulihlah buh perasa yang mabeles like..pakajinomoto...lada sulah..maggi cukup rasa..dan yang sewaktu dengannye..

Daaa selamat mencuba...

:D

*********
Nak bli shaklee bulih jengok makcik ni
Kalau segan wasap i pun bulih :D
0176622402

image

5 comments:

  1. nampak sedap pulak... tadi umie makan ayam goreng kunyit...

    ReplyDelete
  2. nampakna ayam popcorn senang jer kena tambah perencah 'rajin skit' ..hehehe

    ReplyDelete
  3. as salam .. nice :)
    aisya dah buat sambungan e-novel aisya. jemput baca :)
    http://aisyaieyka.blogspot.com/2014/09/dia-jodohku-part-6.html

    ReplyDelete
  4. sy kalau buat ni, bukan anak makan tp suami makan..haha..;D

    bw sini. salam kenal. :)

    ReplyDelete
  5. hi akakkkkkkkk . kite da sampai rumah akak ni.. wowww!! ayam popcornn.. salam kenal ye kak? smoga ukhwah ni bpanjangan.hehe

    ReplyDelete

Selamat Hari Ibu

Selamat hari ibu buat semua ibu2 walau dimana saja berada. Nikmati indahnya hari2 sebagai ibu. Hari ibu, semua orang boleh bergembira. Wala...