Saturday, 16 May 2015

Nasi Beringin Mudah Ubat Teringin

Punca hanya berborak di grup wasap pasal nasi beringin..terus teringin nak makan nasi beringin...parok..!!

Mujur mudah buat dia....aceceh...huhuhu
Chup!! NASI BERINGIN tu nasi apa?....huhuhu nasi bringin ni macam kombinasi nasi minyak +nasi lemak+nasi briani pun hado...sejarah dia kena google ker...tapi banyak kat belah2 johor nun. Kat muo pun banyak...khabo nyekat segamat ada nasi beringin sedap...tapi sedap tu subjektif kannnn

Jom! chekedout..bahan2 nak mendapat nasi beringin yang osem dan supersimple...super sedap??? Of cosss..(sila sengih sambil tayang gigi)

Bahan2
4 cawan beras  basmathi
1/2 kotak santan 200ml santan
2 btg serai
3 helai daun pandan
1 sdc jintan manis
1 sdc biji ketumbar
2 biji bawang merah
3 ulas bawang putih
1 in halia
1 sdc kunyit serbuk 
1 sdm minyak sapi

cara2
cuci beras dan rendam ketepikan. 
kisar halus jintan manis dan ketumbar biji bersama bawang merah..bawang putih dan halia.
panaskan minyak dan campurkan sedikit minyak sapi.. tumiskan bahan kisar serai dan daun pandan dan kunyit. dah garing dan naik bau padamkan api dan curahkan kedalam periuk nasi bersama beras...tambahkan santan dan garam. masak nasi seperti biasa.

turutan masak nasi beringin teringin! ^_^


nasi beringin teringin yang diganding bersama ayam berempah dan daging masak briani


berbaloi mencuba!



Thursday, 7 May 2015

Sekitar Holiday Mei 2015

Holiday!!! Cuti2 Malaysia!!
Ronda-ronda GM cari pasal ^_^

Peace yo!!



Menikmati Senja Dibumi Malaysia!!! ^_^
Senja2 main kt luar nih...!!!
Cari pasal kt pwtc pbkl!! ^_^ tahun depan kita datang awal2 ye
Ict yang semakin maju selaras Gst!!!...lps ni out from list jalan2 cari pasal mkn angin malam2 ye..bluekk
Experiance baru!! Kakak nak kite!!
Lari. Lari. Lari.
Lari .lari..lari..hinsh ..hinsh..hinsh..
jom naik keretapi!!
seronoknye naik keretapi..yeayy
wah semua buku kakak suka!!!
jom kita balikk dah penatttt!!
Eh bunga maema ada jugak!!! ^_^

Selamat Hari Ibu

Selamat hari ibu buat semua ibu2 walau dimana saja berada. Nikmati indahnya hari2 sebagai ibu. Hari ibu, semua orang boleh bergembira. Wala...