Wednesday, 11 May 2011

lagi mengekek


hehe memula tayang dak nyomel nih duluh ekkk





alhamdulilah..mengekek..menjadi..mmmbest ...
selalu2 dok jengah2 blog bloger2 masak2 tu..teutama blog cmg, semanisgula, kzu, dan ramai lg...geram jer tgk diorg buat apa ajer suma menjadik...
tapi..hhahhaa setakat tengok tak buat memang tak menjadik2 kannn..
cer try mesti jadik juge kot..even bantat dsb.
tp harini kek yg sy buat ni resepi bantai sendirik...dulu2 jaman memuda slalu gak mengekek..wlaupun bnyk yng tak menjadiknye..tp bolehlaaa...cuma tak ada blog yg nk diuplodkan hasilnye...kalau time tu dah ada blog cengini agaknye dah beriban yg diuplod...AGAKNYE..laa

resepinye..
gule main agak2 jer tuang gitu2..1 cwn kengkononnye
majerin main senduk jer ..1 seduk la td
telo 2 biji
baking powder ujung sudu makan
tepung gandum 2 cawan ala2 manja letaknye

caranye..
gula nan majerin tu gaul gune mixer yg huby belikan tuh..dah gebu masukan telo
pastu dah sebati masukan pulak tpg yg dah ayak ngan baking powder td..

sblum tuh dah panaskan oven dah...siap ngan syfa nangis lagi...(syfa demam lak time nih)
tuangkan dlm loyang yg dah lencer ngan minyak makan jer :p
pah bako dgn suhu 180c ...hahaha skali tu ltak time sampai 50 min...
bedesing jer idung...tgk2 kuih dah dkt angus....hehehe sib baik tak tgu smpi timer dia berdentig ..kalau tak mau mkn kek krak..:p

* eh luper ada letak esen pandan sket dlm kek tuh..nak buh pewarna ijo..tp mls lah nak gaul..lagi pulak dak syfa dah merengek2...lalalala sian anak mama...

No comments:

Post a Comment

Selamat Hari Ibu

Selamat hari ibu buat semua ibu2 walau dimana saja berada. Nikmati indahnya hari2 sebagai ibu. Hari ibu, semua orang boleh bergembira. Wala...