Wednesday, 11 June 2014

Popiah Kentang Ayam

Popiah kentang ayam  versi senanje

Popiah jer pun nak masuk jugak?...jangan tak tau ada gak orang tak tau nk buat popiah. (Aku ler tu).
Popiah ni wat kt umah member...sajian tambahan tuk majlis besday :p 


Meh cek bahan

Kulit popiah 1 paket
Kentang sebiji saiz besar @ potong julian
Carot sebatang sagat @ potong julian
Ayam seketul (bahgian dada cincang halus)
Bawang merah sebiji saiz sedang cincang halus
Garam
Minyak tuk menumis

Panaskan minyak tumis bawang dah layu n naik bau masukan ayam n kentang biar empuk.. masukan carot...perasakan garam kacau balik..siap inti...

Bolehlah stat bungkus popiah..bleh ikut cara bungkus spt ilustrasi kat paket kulit popiah tu ;)
Dah siap suma boleh goreng. Guna api sederhana..tidak karang kalau panas sangat minyak hangus kulit popiah..kalau slow sangat terlalu berminyak pula...

Selamat mencuba.



Comfirm sedap ;)

No comments:

Post a Comment

Kek Minyak Mudah dengan Noxxa

Tengok 'hantaran' kek minyak by mamamia2 kat pesbuk nampak sedap sangat. Teruja nak cuba juga. Maka dengan gigih semalam buat juga ...