Friday 5 September 2014

SET KEHAMILAN SHAKLEE

Set Kehamilan Shaklee

Assalam..ini kali nak cita pasal set kehamilan pulak. ;)

Saat hamil antara saat yang paling indah dalam hidup seorang wanita. Nak2 saat saat berlakunya gerakan gerakan kecil dan tendangan ala2 ninja dari dalam perut tu. Owhh so sweet!!♡♡♡...untuk tendangan padu itu menjadi lebih padu..bakal mama mama perlu mendapatkan nutrisi yang lengkap....

Nutrisi lengkap diperolehi dari pemakanan yang juga lengkap mengikut piramid makanan...

image

Tapi kan..kalau dah pregnant tu of couse ler ada alahan dan tak lalu nak makan segala. Makan makan muntah. Nak lagi best belum sempat makan dah muntah. Ahahaha tak ke pening tu..badan pun weak saja la. Segala kerja tak menjadi..

Jalan mudah bulih lah dapatkan supliment untuk membekalkan tenaga. Ahaha jalan mudah ker tuh. Tak juga..tu jalan selamat namanye. Shaklee ada set kehamilan bagus punye.

Set kehamilan shaklee ni untung sangat kalau beli. Bukan jer guna untuk time hamil jer...sebelum...sedang..dan sesudah pun always available.. set ini bulih jadikan mommies mommies ceria, aktif, sihat & gembira sepanjang kehamilan sebab nutrisi badan dah ditampung segala keperluannye dgn set ini. Kalau tak lalu makan akibat meloya time first trimester hamil tu, selamat dah dgn set kehamilan shaklee ni.

Jom kita tengok dulu apa kandungan dalam set tu..(kandungan set..ye bukan kandungan dalam perut tuh :p )

image

SET KEHAMILAN SHAKLEE 
(untuk trimester 1, 2 & 3 )
- Vitalea ( multivitamin)
- B Complex (asid folik)
- Vitamin C
- Ostematrix ( kalsium)
- Omega Guard
- ESP

Kandungan Set Kehamilan Shaklee Dan Kebaikkan

Vitalea - multivitamin
Mengandungi 12 vitamin dan 7 galian dan ianya lengkap dengan iron formula. Iron formula sangat penting bagi ibu yang mengadung dan menyusukan anak. Kekurangan iron boleh membuatkan ibu lemah, mudah mengalami pitam atau pengsan, Hb rendah dan sentiasa kelihatan pucat lesu.

B-Complex
Suplemen B-complex Shaklee mengandungi Folic acid, Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon. Vitamin B dikatakan sangat penting untuk pembentukan tempurung kepala bayi di dalam kandungan.

Vitamin C
Sebiji vitamin C Shaklee bersamaan 7 setengah biji oren dan memenuhi keperluan minima tubuh kita sebanyak 500mg. Ia sangat unik kerana tidak mempunyai pewarna dan pengawet tambahan. Ianya adalah sustained realese dan akan digunakan secara beransur-ansur mengikut keperluan badan kita. 

Omega Guard-Omega 3
Membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal PEMBENTUKAN. Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak. Ianya juga membantu memecahkan lemak di dalam tubuh kita. Dalam masa yang sama dapat membantu ibu mengawal berat badan ketika mengandung.

Ostematrik -Kalsium
Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel dan pembentukan tulang bayi juga penting untuk darah membeku dengan sempurna. Membaiki ransangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot, sakit pinggng, lenguh-lenguh dan kebas kaki/tangan terutama bagi ibu mengandung. Kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.

ESP (Energy Soy Protein)-supply protein
Sangat penting untuk membina dan memperbaharui sel2 tisu, hormon dan enzim di dalam tubuh. Sangat diperlukan oleh wanita yang hamil dan menyusukan anak. Penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit. Esp juga memberikan ibu tenaga, bagi yang mengalami morning sickness yang agak teruk. Ia juga memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat. Protein juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi. Keperluan protein sewaktu mengandung harus mencukupi bagi membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah. Keperluan protein ini semakin penting ketika kehamilan memasuki trimester ke-3.

Set kehamilan Shaklee memang sesuai menjadi pilihan ibu ibu hamil masa kini. Memang satu set lengkaplah.  Ada semua zat yang diperlukan oleh ibu hamil. Tahan pulak berbulan-bulan dan boleh makan dan gunakan untuk seisi keluarga. Produk berasas semulajadi (bukan sintetik) dan tidak memberi sebarang kesan sampingan. Dapat bonus extra kesihatan dan kecantikan dengan mengamalkan pengambilannya. Time berpantang pun bulih pakai lagi pulak tuh.

Produk tahap terbukti selamat dan berkesan over 50 years

Berbaloi baloi sungguh!

*******

Aim jer dari jauh...sah jer mengandung bleh grab karang!!

:p

image

SID 1151694
Wasap O176622402

No comments:

Post a Comment

November 2022 sudah

 Cepatnya masa berlalu. Sedar-sedar dah sampai November 2022. Banyaknya perkara berlaku sepanjang Januari hingga Oktober. Untuk peribadi ini...