Saturday, 12 March 2016

Sambal Tempe Gedek Buat Sahabat

Sambal tempe ni memang simple sangat. Ia resepi dari kawan istimewa. Kawan dari darjah satu hingga kini. Kawan yang bukan bff tapi sangat istimewa. Berkawan bergaduh berkawan berselisih pendapat berkawan berbeza pandangan berkawan bertukar pandangan dan still bekawan...oh kawan aku sayang kamu kerana Allah.

Resepi sambal tempe gedek sahabat saya ernie farziana ahmad

Tempe dipotong kecil dan digoreng
bwg merah, bwg kecik, cili padi, belacan, bilis tumis
Smpai garing
Ltk air asam jawa
Perasakan Gula garam

***(Pki asam keping boleh tp jgn biarkn dlm tu nti masam sgt plak. Rencah tu boleh blender@tumbuk)***pesanan istimewa dari pemilik resepi.

Simple sangat kan...tapi ya Allah dia punya sedap tu aishh boleh habis nasi berpinggan2.


Meh tengok hasil sambalnye

Sedap! Pedasss!

mabeles ^_^

Cuba jangan tak cuba kepada hantu pedas :p




*************************************************
Sisipan kenangan dihari jadi

No comments:

Post a Comment

Kek Minyak Mudah dengan Noxxa

Tengok 'hantaran' kek minyak by mamamia2 kat pesbuk nampak sedap sangat. Teruja nak cuba juga. Maka dengan gigih semalam buat juga ...