Saturday 5 November 2016

Akibat daripada konsisten Mengamalkan Produk Shaklee!



Banyak juga yang berubah sebenarnye selepas saya konsisten dengan vitamin shaklee ni.
First dulu 2011 saya beli mealshake untuk syifaa anak saya yang sulung betulnye. Sebab dia sembelit kronik. Sadis sangat time tu.

Tapi syifa taknak pun minum mealshake tu. Terperam je la. Sebab time tu bersamaan saya pun alahan teruk cuma mampu minum milo kotak je selama dekat 4 bulan. Lastly on 2012 ketong sampah sudahnye mealshake tu. Masa tu lum terhidayah nak search2 pasal shaklee pun & tak heran pun pasal shaklee ni. Yok yok je claim bagus.

2013 mungkin doa seseorang terjawap. Anida Ahmad eh!. Saya order alfalfa dan lecithin (eh! sama pulak macam promo bulan nov 2016 ni) dan daftar ahli. Muainye susu. Tersedak2 baby syaza minum. (Oh ye masa syifaa dulu susu badan takde langsung. Sedih sangat.) Time ni acah2 sekali nak kurus sebab alfalfa pun berfungsi untuk detox. Lecithin pula bakar lelemaks.

Berikutnya saya ambil ESP. Sebab utama nak 'enrich'kan susu. Dan nak kurus. Hahaha. Tapi dapat effect lain. Kulit jadi sekata, bersih dan halus je rasa. Syok ooo. Kalau bergambar berkinyor2 muka. Setanding dengan yang berfoundation je kaler.

Tak pasti macam mana kronologi cerita dia. Saya menangis sorang2 kat bilik air sebab sakit tangan. Nak angkat gayung pencebok pun tak mampu. Situasi lainnye, angkat air seteko pun kena guna dua2 belah..satu pegang satu ampu. Pernah hampir terlepas jug air oren sebab sakit yakmat. (Oh ye tangan pernah patah dua2 belah ni on 2002 tak silap. Pop je). Kesudahannya berakhir dengan OSTEMATRIK saja. Sumber kalsium lengkap. Selesai masalah tangan sakit. Bonus masalah gigi pun settled. Tiada lagi sakit gigi.

Disuatu sudut yang lain. Sebenarnye setiap kali gosok gigi gusi berdarah dan pedih je sebab melecet. Padahal memang dah guna berus gigi yang paling soft sekali. Tapi sejak bervitamin C macam terlupa masalah yang ni. Macam gone begitu saja. Aaaahhhhh syukur.

Seiring masa berlalu. Vitalea for children & chewable citamin C pulak untuk dua permata nilam kita ni haa. Before this bagi diorang appeton & scort emulsion je untuk prevent n build antibody. Tapi tak jalan pun. Every month klinik mediviron tu wajib ziarah. Sehari ke sehari. bulan ke bulan. Tukar pulak tahun. Eh macam dah lama ek kita tak g klinik. Alhamdulillah. Syukur. Nikmat mana lagi yang mahuku dustakan. Allahhuakhbar. Syukurr.

Dan begitulah setiap yang bermasalah saya shaklee kan aje. Rasanye sudah bertahun saya tak mengambil sebarang ubat yang berdadah. Sehinggakan pada satu tahap demam yang teruk sangat. Sebiji panadol saja saya terus 'tertidur' dua hari.

Maka teruslah berepisod2. berherbalax. Berzinc complex. BerB.complex. Bervitamin E. BerOmegaguard. BerNutriferon. Berperformance drink. And im falling in love sangat2 dengan vivix. Antiagging. Melawan penuaan pada tahap sellular.

Dan pada umur yang orang kata live begin at forty.. saya berseronok berlari2 dipadang merebut bola.

sesi bergaya pada friendly match jasmin-subang bistari.
















yours truly,
mama iman.
017. 6622,402

No comments:

Post a Comment

November 2022 sudah

 Cepatnya masa berlalu. Sedar-sedar dah sampai November 2022. Banyaknya perkara berlaku sepanjang Januari hingga Oktober. Untuk peribadi ini...