Saturday 12 November 2016

Pengasas Shaklee.

Dr. Forrest C. Shaklee.

Beliau ialah pengasas produk vitamin sejak 100 tahun yang lalu.

Lahir dengan menghidap penyakit TB dan disahtidak hidup lama oleh doktor. Dan beliau pada usia 21thn menghidap kanser di bahu pula.

Penyakit TB beliau dirawat dengan herba2 semulajadi oleh ibunya dan beliau dibawa keluarganye tinggal di kawasan yang berudara segar dengan persekitaran yang semulajadi.

Manakala kanser beliau, beliau rawat dengan mengambil makanan dan buah-buahan yang kaya mineral. Yang mana akibat dari itu  pada tahun 1915 beliau telah mencipta 'vitalized minerals' yang merupakan multivitamin pertama didunia. Dan ini membawa kepada wujudnye vitamin vitalea yang telah berumur 100thn pada masa kini.

Beliau kemudian berkongsi dan menyebarkan kebaikan bervitamin kepada masyarakat dengan menubuhkan Shaklee Corporation yang merupakan syarikat jualan langsung pertama di dunia. Usaha beliau talah menjadikannye sebagai pelopor dalam industri nutrisi.

Dr. Shaklee sentiasa menentingkan penjagaan alam semulajadi sebagai kutamaan bagi memastikan bumi tempat tingal kita ini sihat dan selamat.

Dengan sebab itu shaklee tidak mengunakan plastik dan bahan-bahan sintetik. Hanya bahan semulajadi dan tulen digunakan untuk menghasilkan vitamin. Beliau juga diantara yang terawal mencipta bahan pencuci rumah bersifat biodegradasi di dunia.

" THE MORE YOU SHARE WITH OTHERS,  THE MORE VALUABLE YOUR SHARE WILL BECOME. LAKUKAN KEPADA ORANG LAIN SEBAGAIMANA ANDA MAHU MEREKA LAKUKAN KEPADA DIRI ANDA." Dr. Forrest C. Shaklee.

Shaklee lover
~017.6622.402~

#tsunamishaklee
#liveamazing
#shakleeeffect
#ninjas15

No comments:

Post a Comment

November 2022 sudah

 Cepatnya masa berlalu. Sedar-sedar dah sampai November 2022. Banyaknya perkara berlaku sepanjang Januari hingga Oktober. Untuk peribadi ini...