Wednesday, 9 November 2016

Perlu ke detox dilakukan terhadap tubuh badan kita.

Detoks? Apa itu detoks? Detoks ni bahasa pasonye bersihkan dan buang.

Kita ni memang wajar sangat detoks badan masing2. Tengok saja menu yang biasa kita makan. Seram ke tak seram. Sekarang ni semua menu ada 'special'. Dah special,  'Super special' tak cukup tu 'king' pulak. Hehehehe. Yang special2 tu la yang menarik hati kita. Kann. Tapi. Jangan buat2 lupa, Yang special tu lah yang menjerat kita. Awas!!!

Musim durian haritu lagi best. Hangat betul menu Cendol.  Tambah coklatt. Strobery paste. Duriannn!!!! Eh durian tinggi antioksidan tau. Tapi berpada2 la kan. Sesungguhnye bersederhana itulah yang paling baik.

Sebulan sekali atau dua bulan sekali ke, wajibkan la detoks badan kita. Buatlah. Bagi rehat sikit pada sistem badan. Kalau kilang pun ada shutdown. Kan. Kereta kita dah jalan sekian2 ribu batu pun kena servis. Begitulah tubuh badan kita. Untuk pakai lama dan untuk pastikan kesihatan kita tip top, kenalah juga servis sekali sekala secara berkala.

Tujuan detoks ni sebenarnya untuk membersihkan diri dan sistem tubuh badan kita daripada logam berat seperti plumbum dan merkuri. Ia juga bertujuan mensucikan organ dalaman terutamanya hati, ginjal dan otak supaya bebas daripada toksin. Dengan berdetoks kita dapat recaj semula sistem imun dan buang prasit dalam badan.

Parasit dalam badan ni bahaya tau. Kalau kita selalu pening tak tentu hala. Letih. Lesu. Mood swing. Asik nak makan manisss. Blur. Haaa itu antara tanda2 badan kita ni banyak parasit.

Berdetoks ni banyak faedahnye. Badan kita jadi ringan, selera makan terkawal, kulit jadi cantik, nafas jadi segar, ALERGI kurang, rambut jadi cantik dannn...yang ni mesti ramai suka ni.. Detoks bantu lambatkan proses penuaan. Haa awet muda la youu senang cita.

Macamana cara nak cara nak detoks tu?

Paling mudahhh cuci tangan dengan sabun sebelum makan. Macam lucu je ek. Tu basic penting tau. Cuci buah dan sayuran. Sayuran organik tu paling penting cuci bagi bersih.. takde racun kan..seranga pun sukaa sangat tauu. Kemudiannye, ambillah makanan yang basic. Yang paling kurang diproses. Yang paling minimum pengolahannye. Yang tiada segera2. Bukan instant2. Eat clean omputihnye kata. 

Makan sayur segar. Makan daging segar. Ayam segar.  Kukus Grill Panggang! Kukus grill panggang!
Elakkan makanan yang tinggi kandungan glutennye Kandungan lemaknye.  Gulanya. Jika mampu pilihlah yang organik dan semulajadi. Itu paling terbaik.

Beminat nak berdetok parasit dengan shaklee? Saya sedia guide anda.

Yours truly
Sid 1151694
017.6622.402


No comments:

Post a Comment

Kek Minyak Mudah dengan Noxxa

Tengok 'hantaran' kek minyak by mamamia2 kat pesbuk nampak sedap sangat. Teruja nak cuba juga. Maka dengan gigih semalam buat juga ...