Wednesday 30 November 2016

Semangat Perjuangan Harmoni

Hidup ini umpama roda. Berpusing selagi daya. Sekejap menongkah langit sekejap mencium bumi. Resamnye begitu la. Itu hidup dan kehidupan :p .

Dalam bisnes shaklee saya pun begitulah jua adanye. Adakalanye ;
.....
Gemuruh jiwa semangat membara
Dari puncak ingin ke angkasa
Berkalungkan bintang berkelipan
Menyerlah jauh dari yang biasa!!!

Namun ada masa masanye juga;
.         .   .    .  .         Tuhanku dalam termangu
                                 Kusebut nama MU
                                 Biar susah sungguh
                                 Mengingatkan KAU penuh seluruh
                                 TUHANku cahaya MU
                                 Panas suci
                                 Bagai kerdip lilin
                                 Di kelam sunyi
                                 TUHANku aku hilang bentuk
                                 Kembara di negeri asing
                                 TUHANku pintu MU ku ketuk
                                 Aku tak bisa berpaling...

Kebiasaannye, kalau rasa macam tak boleh blah je dengan rasa down2 tu semua, saya just cerita je dengan omak shaklee saya. Nanti dia bagi la ayat sedas dua. Selain tu share je dengan grup adik beradik shaklee dalam #jtl ..mesti ada supplimen jiwa yang power diorang bagi.

Tapi yang biasa biasa magic sangat tu..bila rasa down..mesti ada status nenek shaklee ( fb: Lyna Noh ) saya yang..ehh macammana boleh tekena sangat ni. Allahhuakhbar.

Semangat yang hilang tu dapat direpair dengan baca status awesome semangat perjuangan harmoni by nenek shaklee saya. Lalu jiwa bershaklee pun berkembanganlaaa...

Nenek saya tu sangat hebatnye. Tauladan sangat bagi saya. Beliau mempunyai anak oku akibat lahir pramatang yang sangat memerlukan perhatian dan kasih sayang yang banyak. Tetapi beliau mampu memberikan lebih dari itu. Beliau mempunyai semangat yang hebat sangat bagi saya. Saya sentiasa meminjam semangat beliau. Adakalanye anak saya demam sedikit saya sudah rasa sangat sedih dan down. Tetapi bila kenangkan nenek shaklee saya. Saya rasa malu sendiri. Betapa saya sedikit kuman je sudah mahu tewas. Tak boleh jadi begini.

Dalam bisness shaklee lagi la sangat beliau beri inspirasi. Berpangkat master koordinator dan merupakan founder ireach banyak sangat ilmu dan tips2 bershaklee beliau kongsikan. Kelas2 online mahupun offline sentiasa penuh jadual. Tak cukup.dengan itu beliau topup dengan livesharing di facebook.

Dengan contoh hebat yang ada depan mata begini, malu rasanye jika saya terus-terusan melayan rawan dihati. Nenek shaklee saya tu sudah menjelajah ke lebih 50 buah negara berbakpacking dengan anak2 kecilnya termasuk yang istimewa itu. Oh tuhan. Aku mahu juga!

Anda pun nak kongsi nenek yang sama? Boleh pm mak shaklee saya fb: Anida Ahmad.

Kalau nak onyang yang hebat meh pm saya 017.662.2402

~Yang sangat ingin menjadi gigih dan berjaya seperti nenek shaklee~
Mama iman
017.662.2402
#tsunamishaklee
#landmarkstudy
#shakleeeffect
#liveamazing
#ninjas15

No comments:

Post a Comment

November 2022 sudah

 Cepatnya masa berlalu. Sedar-sedar dah sampai November 2022. Banyaknya perkara berlaku sepanjang Januari hingga Oktober. Untuk peribadi ini...