Tuesday 15 November 2016

Tips menghadapi musim tengkujuh

Musim tengkujuh dah bermula. Sekarangni tiap tiap petang mendung pastu hujan. KL n damansara dah start banjir2 kilat lately ni. Bertabahlah kepada yang terlibat.

Hawa sejuk sejuk lembab ni memang sedap tarik selimut. Hehehe. yerla air dalam baldi pun sojuk cam air petiais.

Nak mandi temenung dulu. Nak buka heater ke nak mandi sejuk..nak bayar tnb lebih ke nak beli vitamin lebih. Ehhh..delima tau tak.

Time sejuk2 ni mudah tangkap batuk and semput. Yang anak dan mak bapak ada sejarah tu kena lebih berhati2. Sediakan la apa yang patut supaya tak kelamkabut.

Untuk saya dan family kecik saya ni dah stanby vitalea fc dan nurtiferon. Boleh pulun untuk kuatkan askar2 dalam badan. Si kecik pun dah start batuk2 manja.

Untuk yang duduk dekat2 kawasan bah tu, hati2 la ye. Standby simpan dokumen penting dalam beg selamat kalis air mudah alih.

Tetiba teringat banjir 2007 ke 2006 kat johor dulu. (Kenapa tak kat manik urai?) Takk masa kat johor saya pun telibat pasalnye...walaupun rumah tak banjir tapi tak dapat gi work sebab panchor totally tengelam.

Musim2 hujan ni jugak, otak kena ligat layan kerenah cekidish. Diorang start merengek tak dapat keluar main di taman. Lebih kurang juga macam jerebu. Maka kekadang tekeluar juga bakat kerastangan masing2.

Jaga diri semua. Stay safe. Stay healthy

Yours truly,
Mama iman
Pengedar shaklee anda
017.6622.402

No comments:

Post a Comment

November 2022 sudah

 Cepatnya masa berlalu. Sedar-sedar dah sampai November 2022. Banyaknya perkara berlaku sepanjang Januari hingga Oktober. Untuk peribadi ini...