Friday, 24 March 2017

SUPPLIMEN MASIH PERLU WALAUPUN SUDAH MENGGAMBIL MAKANAN MENGIKUT CADANGAN PIRAMID RDA

Makan sayur dan buah-buahan lengkap cukup colourfull nya mesti la cukup berkhasiat, tak perlulah makan supplimen. Ye ke betul macam tu?

Yang pasti sumber makanan kita sekarang ni sangat hebat teknologinya.

Sayuran cantik-cantik gemuk-gemuk hijau, buah-buahan kilat-kilat segar sangat. Ayam chuby-chuby daging banyak lembut pulak. Ikan gebu-gebu segar.


Tapi betul ke keaslian khasiatnya. Demi memenuhi keperluan semua peringkat. Demi memperkasa ekonomi. Begitulah rantaian kelangsungannya.

Nak cut cost bela ayam, kenalah guna teknologi supaya ayam cepat besar dan dapat dipasarkan. Nak jaga modal pusingan agar dapat untung besar. Etc.

Begitu juga sayuran. Nak atasi serangan serangga dan memastikan kesuburan tanah terpaksa mengunakan racun dan baja-baja yang pasti sayuran juga terkena tempiasnya

*********
Dan cerita lainnya

Vitamin C- kalau kita makan oren, kena mkn dengan kulit putihnya baru dapat flavonoids yang ada dalam tu.

Makan Nenas pulak kena makan empulur dia sekali baru dpt serat yg penuh khasiat.

Sayur pulak kena makan bermangkuk-mangkuk baru dapat manfaat vitamin dan mineral yang terjamin cukup kiraannya.

Makan labu kena makan biji dia sekali untuk dapatkan kebaikan kesan rangsangan pengeluaran interferon semulajadi dalam badan kita.

Makan anggur pun bijinya la yang banyak manfaat..tapi selalu kita pilih yang seedless. :p

Dengan sebab itu, saya pilih vitamin shaklee untuk topup semua keperluan vitamin dan dapatkan vitamin mineral tinggi antioksidan.

Sayur, buah-buah, ayam masak osek, ikan stim, burger, shellout memang perberet dan tetap pujaan. Tetapi ia tetap belum cukup untuk keperluan vitamin dan mineral bagi kesihatan yang mantap.
Kenapa mesti vitamin shaklee? Sebab ia ada landmark study. Sentiasa berkesan. Sentiasa selamat. Sentiasa mesra alam.

Sharing is caring


mama iman | 017.662.2402

Your trusted Sid.


No comments:

Post a Comment

Kek Minyak Mudah dengan Noxxa

Tengok 'hantaran' kek minyak by mamamia2 kat pesbuk nampak sedap sangat. Teruja nak cuba juga. Maka dengan gigih semalam buat juga ...