Tuesday, 17 January 2017

cara atasi gula tinggi dalam darah, ikhtiar dengan vivix

Gula tersembunyi ni memang menyeramkan. Yang kita ni sedap je makan makan dan makan. 

pagi-pagi sarapan cekodok pisang. nak sedap cicah sambal kicap. almaklum orang  johor katanya. 
tengahari makan nasi lawan ikan siakap masam manis. fuuhhh sedap. Manis sos sebati dengan ikan. Sekali dengan nenas masam masam masin manis tu. huh tak sedar betambah nasi dua kali. 
pastu petang sikit dah sibuk nak minum petang. tekak ni terasa rasa nak makan keria antarabangsa lah. haa sudah..gigih la carik kat gerai gerai tepi jalan. tak jumpa. kita pun masuk FB up status tanya kat grup kawasan tempat tingal pulak. sesiapa tahu bla bla bla keria antarabangsa area u5? haa ramai la yang komen tunjuk kat sinun kat sinun. jumpapun. dah selamat minum petang hari tersebut dengan keria manis sira gula melaka.. antarabangsa sungguh rasanya,,hahaha. 

malam apa cer? makan ke tidak? harussss. tak lalu makan nasi, kita makan mi pulak. tak pun tomyam poktek. atau mungkin nak makan ringan-ringan aje..so order lah nan cheese. hihihi.

meriahnya hidup kau kak!

rasa-rasa berapa gula dah ambil dalam setiap makanan tu. tu belum cerita air apa minum. kalau air dah sah nampak gulanya berapa sudu nak bagi sedap manisss lemak2 secukup rasa dia. 

cukup masa..aduhai pening kepala tak hilang-hilang. haritu kena gigit nyamuk, gatal sangat, sedap betul garu. sampai melecet-lecet. Tapi ehh ni dah hari apa.. pasal luka ni tak baik baik. makin menais pulak. hati mesti dah cuak giler kan.  

haaa berapalah bacaan gula dalam darah tu.

erm..itulah kita ni rajin tak sedar diri kalau berkait bab makan. Selagi belum kena penyakit selagi tu la duk makan ikut suka. ada tu dah sah-sah ada diabetes pun masih tak dapat nak say no to sugar and makanan begula tu semua.

berhati-hatilah semua. hargai kesihatan kita ni. 

pada yang dah mengidap diabetes tu mari cuba ikhtiar dengan vivix. Vivix ni sangat membantu mengawal gula dalam darah. Ramai dah pesakit yang sembuh dan bebas diabetes lepas ambil vivix sebagai makanan tambahan selain meneruskan diet dan rawatan dengan doktor hospiyal.

jangan biar diri lama2 tanggung derita. ikhtiar la bersungguh2 dengan supplimen yang ada #landmarkstudy ni. 

salam sayang. jom sihat sama-sama,

No comments:

Post a Comment

Selamat Hari Ibu

Selamat hari ibu buat semua ibu2 walau dimana saja berada. Nikmati indahnya hari2 sebagai ibu. Hari ibu, semua orang boleh bergembira. Wala...