Sunday, 5 February 2017

Cara Meningkatkan Sistem Imun Tubuh Dengan Mudah menggunakan Nutriferon

kalau sebut pasal sistem imun yang lemah saya terus teringat nutriferon dan vitamin C.

kenapa pulak?

kerana, Nutriferon dan vitamin C dapat merangsang sistem imun kita menjadi lebih kuat.

Mengikut kajian kandungan yang terdapat dalam nutriferon iaitu biji labu, bunga safflower, honeysukle jepun dan biji plantago, mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh kita. interferon ini ialah zat kimia semulajadi yang dikeluarkan oleh tubuh kita untuk melawan virus.

seterusnya, kenapa kita perlukan sistem imun yang kuat?

kerana persekitaran kita ni sentiasa terdedah dengan beribu-ribu mikrob menyerang kita setiap masa.

macam mana dia serang pulak tu?

melalui pernafasan (sistem hawa dingin, gas buangan,asap, virus diudara dan habuk), bersalaman, sentuhan tangan dengan objek ( perabut, habuk, hama pada pakainan, tempat tidur, peluh, air,)

apabila semua ni  menyerang kita pada satu masa, terutama sekali ketika badan kita lemah dan sel-sel imun kurang maka kita pun mudah lah sekejap2 demam, selsema, flu, batuk, naik alergik, asthma,ekzema, jerawat tu semua pun timbul.

dengan sebab itu, perkuatkan lah sistem imun kita supaya kita tidak mudah mendapat jangkitan.

macammana nak kuatkan sistem imun? ambillah nutriferon. Plus vitamin C. Mudah kan? ^_^

Amisah | 017.662 2402

No comments:

Post a Comment

Kek Minyak Mudah dengan Noxxa

Tengok 'hantaran' kek minyak by mamamia2 kat pesbuk nampak sedap sangat. Teruja nak cuba juga. Maka dengan gigih semalam buat juga ...